طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی اداری
وقتی وارد یک ساختمان میشویم، اولین چیزی که میبینیم لابی است. لابی در حقیقت نقطه مشترک فضاهای داخلی محسوب می شود. لزوم شکل گیری چنین بخشی در ساختمانهای اداری به این دلیل است که شخص هنگام ورود به فضای داخلی بتواند با منشی یا بخش اطلاعات ارتباط داشته باشد و در صورت لزوم لحظاتی را منتظر بماند؛ در نتیجه در این فضا به میز منشی یا کانتر پذیرش و مبلمانی برای نشستن اشخاص نیاز است. در طراحی دکوراسیون داخلی اداری چنین فضایی سطح جداکننده بخش اصلی از اتاق انتظار یا ورودی می تواند به صورت ردیفی از ستونها تعریف شود که باعث افزایش تداوم بصری و فضایی بین دو بخش می شود. در دکوراسیون اداری طراحی لابی فوق با توجه به این اصول و با استفاده از کانتر کد OR 2b (که بدلیل فرم خطی خود، توانسته یک مرز بصری و روانی را در فضا ایجاد کرده و بر گستردگی فیزیکی فضا تاکید کند) صورت گرفته است.
پاسخ دهید
میخواهید به بحث بپیوندید؟مشارکت رایگان.